Butikspolicy
Köp och leveransvillkor
Kundtjänst
Kundtjänst är öppen tis-fre kl 10.00-17.00.
Maila till butik@knutstorpsbutik.se
Betalningsalternativ
Kontokort, Klarna, Shop Pay och Google Pay
Beställningar
Avbeställning av en vara kan göras till den är skickad och vi ber er att kontakta oss så fort som möjligt så att vi inte hinner hantera er order. Vår behandlingstid av er order är vanligtvis inom 24 timmar om inte annat anges. Det är kundens ansvar att uppge rätt uppgifter i samband med beställning så titta noga att alla kontaktuppgifter stämmer så att paketet inte hamnar på villovägar.
Frakt
Frakt tillkommer med 89 kr på alla ordrar som skickas inom Sverige. Vid köp över 999 kr är ordern fraktfri.
Leverans
Ordern skickas normalt inom 1-3 dagar med Postnord eller DHL sedan är deras leveranstid normalt 2-4 vardagar.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Om varan kommer bort eller om Du vid mottagandet upptäcker en transportskada på försändelsen ska Du omedelbart anmäla/reklamera detta till Postnord eller DHL.
Anmälan/Reklamationen ska ske innan Du öppnar paketet. Tänk på att Du behåller emballaget för att kunna påvisa skadan.
Om Du upptäcker skadan först då du öppnat Ditt paket reklamerar Du detta senast 1 dag efter mottagandet till Postnord, DHL eller Knutstorps Butik.
Om de ej åtager sig skadeansvaret kontaktar Du vår kundservice snarast . Om varan kommer bort under leveransen till Dig är Knutstorps Butik betalningsansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då Du återsänder den till Knutstorps butik i retur är Du som kund betalningsansvarig.
För outlösta paket debiteras Du som kund en avgift på 300 SEK, vilket motsvarar de kostnader som detta orsakat. Det gäller expediering, packning, emballage, returfrakt och returbehandling. Ska paketet skickas igen tillkommer frakt på 89kr oavsett ordervärde. Det är Ditt ansvar som kund att kontakta butiken för att få paketet skickat igen.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Gäller obrutna förpackningar. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor).
Vi krediterar inte pengarna för fraktkostnaden och ni som köpare står även för frakten från er. Viktigt att Du skickar spårbart så att man kan följa paketets resa.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Kontakta alltid Knutstorps butik om ni undrar något!
Ångerrätt gäller inte företag.
Ångerrätt eller öppet köp gäller ej vid: Parfymer, tvål och örhängen av hygieniska skäl. Gäller heller ej vid brutna förpackningar.
Du returnerar varan till:
Knutstorps borg AB
Knutstorp 1081
263 63 Kågeröd
Varan måste returneras komplett i oanvänt skick, vilket innebär att samtliga eventuella tillbehör ska finnas med i returpaketet. Varan returneras i dess originalförpackning med avsedda skydd och inneremballage. Varan returneras snarast och senast 10 dagar efter att Du meddelat att du ångrar Ditt köp. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till Dig, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan.
Du som kund står själv för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Om du haft fraktfritt på din beställning står du även för denna kostnad vid en eventuell retur.
Observera att vid återsändning till Knutstorps Butik är Du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.
Om du önskar byta varan, då står du som kund dels för returfrakten samt dels för frakten av den nya varan hem till dig.
Reklamation
Om Din vara är skadad eller på något sätt defekt eller felhanterad, vänligen kontakta oss omedelbart (dock senast 3 dagar efter mottagandet av produkten) så att vi kan åtgärda felet samt ge Dig vidare instruktioner. Vanligen skickar vi Dig en retursedel för att Du fraktfritt ska kunna returnera den felaktiga varan.
Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar.
Vid återsändelse av en reklamerad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i dess originalförpackning. Om varan skadas eller kommer bort då Du återsänder den är Du betalningsansvarig. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Vid reklamation krävs att Du som kund kan uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel. Skulle vi upptäcka att det inte är en godkänd reklamation blir Du som kund betalningsskyldig för fraktkostnad som uppkommit.
GDPR
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser enligt GDPR.
Vi förbehåller oss rätten för eventuella skrivfel och ändringar av teknisk data som är utanför vår kontroll.